Witamy,

Jeśli wszedłeś na tego bloga to prawdopodobnie:

a) jesteś naszą rodziną lub znajomym i chcesz wiedzieć co z nami się aktualnie dzieje,

b) jesteś tak jak my zainteresowany motocyklami lub szalonymi wyprawami po świecie,
c) kliknąłeś przycisk „następny blog” i tutaj Cię właśnie przerzuciło;)

Jeśli szukasz na tym blogu informacji jak wygląda organizacja podobnych podróży lub chcesz poczytać o naszych przygodach to dobrze trafiłeś. Znajdziesz tutaj też trochę zdjęć z miejsc, które odwiedzamy.
W 2011 z sukcesem ukończyliśmy crazy-moto trip roboczo nazwaną Gruzja 2011 :) Gruzja był to kraj docelowy naszej podróży ale zawsze wychodzimy z założenia, że sama droga jest celem. Do tej pory 2012 rok to Bośnia i Hercegowina a teraz juz zrodził się pomysł na ... Trzymajcie kciuki!

Tutaj znajdziesz naszego nowego bloga szlaki swiata.

sobota, 15 lutego 2014

niedziela, 1 lipca 2012

Ku przygodzie

"Najważniejsza jest podróż. Cel jest zawsze marzeniem. I być może prawdziwego celu nie da się osiągnąć."

Blog o naszej podróży nie wiadomo gdzie, nie wiadomo jak...

Euro 2012 - Kijów

Zgodnie z zasadą, że "razem tworzymy historię", postanowiliśmy pojechać do Kijowa na mecz ćwierćfinałowy Euro2012. Jak się okazało był to mecz Anglia-Włochy, ale od początku.
To była dziwna podróż. Na początku brzmi całkiem poważnie "do Kijowa" (około 900km w jedną strone), a wybraliśmy się jak do Zamościa. Zminimalizowaliśmy bagaże i nastawiliśmy się tylko na dobrą pogodę więc na przebranie tylko krótkie spodenki i T-shirt. Oczywiście namiot tez wzięliśmy bo na Ukrainie jak wiadomo rozbić się wszędzie można.
Coś jest w tej Ukrainie takiego co przyciąga. Lekki folk, klimat, góry, morze, równiny, absurd i dziewczyny. To była nasza 5ta wizyta w kraju Bohdana Chmielnickiego i gorących feministek ;), ale Kijów po raz pierwszy.
Droga na początku szła jak krew z nosa, Poznań-Bełchatów = deszcz, deszcz, deszcz. Bełchatów-Zamość już poszło sprawniej sympatyczniej. Nocleg w hostelu i wio na Ukrainę. Jeszcze tylko 500km i już w stolicy. Po drodze spotykamy Michała, niesamowicie pozytywna postać, sympatyczne spotkanie. Pozdrowienia.

Kijów.
Cytując klasyka "mają rozmach skur...". Przeogromne miasto, 5mln ludzi. Aby oddać ogrom tego miasta, warto wspomnieć, że aby dojechać do Vitalija i Olyi (nasz nocleg) potrzebowaliśmy prawie 4h w samym Kijowie !!!

Atmosfera w mieście niesamowita, miszanka narodowości. Wszyscy sympatycznie nastawieni, śpiewają w swoich językach. Oczywiście trzeba było też zaznaczyć swoja obecność wyśpiewując "Nikt nam nie powie, że nas nie było w Kijowie" w dużej grupie biało-czerwonych  kibiców. Mecz trafił nam się długi i ciekawy.

Nazajutrz rura do Polski. Moto chyba wie, że idzie w odstawkę ponieważ 100km przed Kijowem zepsuł się: guzik startera, rozrusznik, prawdopodobnie coś z zaworami bo na wolnych obrotach zarzucał tak mocno spalinami i dymem, że aż w gardło gryzło. Na większych prędkościach już było lepiej (nawet spalanie spadło:)). No ale każda przerwa musiała być przemyślana bo nie było łatwo za każdym razem odpalać go z pychu. Co zrobisz, trzeba jechać dalej. I tu rodzi mi się głębokie przemyślenie nt. posiadania takiego sprzęta. Non stop się coś psuję i to jest denerwujące, ale z drugiej strony pomimo tego ciągle jedzie :D.
No cóż wróciliśmy po dwóch dniach jazdy, moto do garażu a my już spakowani do kolejnej przygody.

wtorek, 29 maja 2012

już niedługo...

...ruszy nowy blog dedykowany największemu (jak dotychczas) naszemu projektowi.
Lecimy na Karaiby z biletem w jedną stronę  :D. Przygotowania idą pełną gębą.

Wypatrujcie nas na dolnośląskim niebie 2-go lipca o godzinie 8:24

PS. dobre rady mile widizane ;)

sobota, 5 maja 2012

znowu Bratyslawa

Niestety nieudane podejscie pod Bratyslawę - camping okazal sie juz platny. Jedziemy dalej tuz przed Brnem zrezygnowalismy jednak ze spania na poligonie i trafilismy do zajazdu u Janickov ;)

Do Nysy to juz mamy rzut kamieniem. Obiad rozplywa sie w ustach...

Znajomi we Wrocławiu powitali nas serdecznie:) pozdrawiamy.

Wroc-Pzn to juz deser.

Dubrovnik,

Nocleg na plazy,grillowanie,

znowu Bosnia, piekne widoki,

Bihac ... to juz za nami... teraz Zagrzeb. a przed nami droga do domu.

wtorek, 1 maja 2012

Przez trawnik pod piramidy i do Sarajeva

Wyjazd z campingu i na off road w kierunku miejscowosci Travnik.

Krotka wizyta u miejscowych, na grilla zaprosili to nie wypadalo nie usiasc, sprobowac sera balkanskiego i cavapi, gdy mlode jagnie kreci sie na ruszcie az slinka cieknie...

W Travniku kawa w tygielku (papieros  w zestawie) na Plavej Vodzie i w droge. Bosniackie Piramidy tez juz mamy objechane fte i fefte ;)

Teraz jestesmy w Sarajevie idziemy na rekonesans...